Hírek, érdekességek

Immunerősítés ősszel kicsit másképp!

2021.10.20 10:08
Immunerősítés  ősszel kicsit másképp!

Immunerősítő ősszel, kicsit másképp!

 

Szervezetünket folyamatosan kórokozók, fertőzések fenyegetik, de ezt ritkán érzékeljük, az immunrendszerünknek köszönhetően.

Az immunitásunk többféle módon is kialakulhat - a bőrön, a nyálkahártyán keresztül, de ha itt mégis meggyengül a védelem, akkor már a belső védekezőrendszerünk kezd működni.

A belső védelem a szervezet immunválasza, figyelemfelhívás arra, hogy figyeljünk oda magunkra.

 

De mivel támogathatjuk az immunrendszerünket mi magunk is?

 

1. EGÉSZSÉGES VÁLTOZATOS, KIEGYENSÚLYOZOTT TÁPLÁLKOZÁSSAL.

 

Részesítsük előnyben a zöldségeket, gyümölcsöket, csökkentsük a feldolgozott élelmiszerek, cukor, finomított szénhidrátok bevitelét az étrendünkben.

Figyeljünk a megfelelő folyadékfogyasztásra ősszel is, a nedvesen tartott garat óvja a nyálkahártyát a kórokozók megtapadásától.

 

2. NÖVELD A SZERVEZETED ELLENÁLLÓ KÉPESSÉGÉT GYÓGYNÖVÉNYEKKEL!

 

Támogathatjuk érted-kiegészítőkkel, vitaminokkal a szervezetünket. Kiemelkedően fontos a vitaminok közül a C, D, vitamin, Cink, probiotikumok fogyasztása, melyeket érdemes gyógynövények, akár étrend-kiegészítők formájában szedni

 

3. MOZOGJUNK RENDSZERESEN!

Ne hagyd ki a mozgás örömét sem, az ősz nyújtotta lehetőségeket - egy jó kirándulást, sétát.

Lábunk egészségét az életmód mellett nagyban befolyásolja a megfelelő cipőválasztás is, hogy öröm legyen a testmozgás.

Ősszel, télen nagyon jó immunerősítő a szaunázás is, nem csak az ereknek tesz jót, hanem edzi az immunrendszert is.

 

4. PIHENJÜNK ELEGET!

Találjuk meg az egyensúlyt az aktív-passzív pihenés között, aludjunk eleget, legalább 7-8 órát naponta.

 

5. CSÖKKENTSÜK A STRESSZT!

Vagy legalábbis találjunk olyan módszereket, melyek segítenek kezelni, megküzdeni vele, mind például a jóga, meditáció, különböző stresszoldó technikákkal, egy jó baráti beszélgetéssel, zenehallgatással, illóolajok használatával.

 

6. KÁROS SZENVEDÉLYEINK MÉRSÉKLÉSE!

Próbáljuk mérsékelni, visszafogottabbá válni benne, mind például a dohányzás, túlzott kávéfogyasztás......

 

Az immunrendszerünk támogatását lelki oldalról is érdemes megközelíteni, figyeljük oda saját igényeinkre, szükségleteinkre, vágyainkra, szeressük magunkat, tudatosan éljük a mindennapjainkat pozitív hozzáállással, a belső békére, kiegyensúlyozottságra való törekvéssel.

 

Az októberi hónap mottója legyen az Egészségre fel. Vigyázzunk magunkra!

Ha többet is szeretnél olvasni a lehetőségekről, itt megteheted:

https://www.szigetvital.hu/sct/293266/Etrendkiegeszitók

https://www.szigetvital.hu/sct/337265/Kenyelmi-cipök